Q-bus maakt je flexibel??? Wat een onzin!

Vandaag kreeg ik bij het uitstappen uit de bus bij mijn werk een folder in mijn handen gedrukt. “Het U-OV Gemaksabonnement, Daar word je wel heel flexibel van”.
Het schijnt een vervanging te zijn voor het abonnement dat ik sinds 2010 heb. Maar wel een veel duurdere vervanging. Mijn blauwe kaart waarmee ik zonder het geneuzel van de OV-chiptoestanden kon leven, is opgeheven. Net zoals de nodige buslijnen die ik altijd met veel plezier gebruikte. Tot Q-bus er aan kwam. Toen moesten er ineens de nodige lijnen vervallen. Andere handige lijnen werden in tweeen geknipt, zodat een reis van deur tot deur naar mijn muziekclubje ineens dubbel zo lang duurt.

Q-bus is vooral een club die vooral goed is in het opheffen van zinnige zaken. En de buslijnen zijn mijns inziens ontworpen door een stel figuren die zelf nooit een bus van binnen zien. Voor mij is de lol er af. Volgend jaar stap ik weer op de fiets.

Hopelijk zijn dan ook de straffen op het bellen achter het stuur vervijfvoudigd. Kan me niet hoog genoeg zijn. Ik heb geen zin om nog eens door een eikel met een telefoon achter het stuur het ziekenhuis ingereden te worden.

This entry was posted in Ergernissen and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

