Tatoeage-tumult

Renée Braams heeft blijkbaar iets losgemaakt met haar opmerking dat ze tatoeages verschrikkelijk vindt. Haar opmerking zou er een van mij kunnen zijn. Werkend in de gezondheidszorg zie ik dagelijks mensen met tatoeages op de meest uiteenlopende plekken. Soms zijn ze hilarisch. Omdat ik een tijd Chinees heb gestudeerd, kan ik een groot aantal karakters lezen. Nu zijn er types die een karakter uitkiezen, zonder uit te zoeken wat het betekent. Zo stond laats iemand in het bedrijfsrestaurant voor me met “kippensoep” op zijn arm getatoeerd. 鸟 汤 stond er. Hilarisch. Blijkbaar van de folder van de plaatselijke afhaalchinees geplukt.
Nu schijnt een tatoeage ook wel een uiting van liefde genoemd te worden. Nu duurt de tatoeage meestal een stuk langer dan de liefde voor iemand. Dan zit je met de naam van een ex op je arm. Leuk voor de nieuwe relatie!

De houdbaarheid van de tatoeage duurt doorgaans ook veel langer dan de periode dat iemand het cool vindt. Vandaar dat de lasersalons er garen bij spinnen. Misschien was het leuk toen je 17/18 was, maar als je ineens merkt dat het ding in de weg zit bij sollicitaties, is het ineens een stuk minder cool. Ooit zag ik iemand met een afbeelding die blijkbaar ooit een adelaar was geweest, toen de persoon in kwestie een regelmatige bezoeker was van de sportschool. De armspieren waren intussen flink geslonken. Met moeite kon je nog zien dat het een vogel was. Een kip wellicht. Maar mooi? Nee! Maar dat was wat mij betreft ook al niet het geval toen het ding pas gezet was. Tattoos zijn gewoon lelijk.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Tatoeage-tumult

  1. Koos Quark says:

    Gelukkig is mijn liefde voor de 雜菜 eeuwigdurend.

Leave a Reply

