Vermoeiende types onderweg

Sinds ik in 2010 door een bellende automobilist het ziekenhuis in ben gereden, ben ik best bang om te fietsen. Daarom heb ik voor mijn werk een busabonnement aangeschaft. Omdat ik het liefst niet wil overstappen, loop ik naar de bushalte aan het Neude, en pak daar de bus naar mijn werk. Op de terugreis stap ik weer bij het Neude uit, en loop naar mijn huis. Helaas komt het op die route van zo’n kilometer geregeld voor, dat de een of andere pipo een gesprek met me probeert aan te knopen. De intentie achter dat “gesprek” laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Bot zijn blijkt meestal niet te helpen. Soms helpt het wel om over te schakelen op Russisch (of een ter plekke verzonnen taal) en te doen of ik absoluut niets begrijp.

Tijdens het gesprek (voornamelijk eenzijdig) wordt er geprobeerd om uit te vogelen of ik een vriend heb. Een “nee” betekent dan automatisch dat je “beschikbaar” bent. Misschien bij anderen wel, maar bij mij beslist niet. Alleen zijn betekent niet automatisch dat ik om een vriendje verlegen zit of eenzaam ben. Integendeel zelfs. Ik vind het zelfs heel prettig. Ook dat ik nooit iemand naast me in bed heb is heerlijk. Ik ervaar het absoluut niet als een gemis, eerder als een grote rijkdom.

Het afpoeieren van een dergelijke flapdrol gaat me verder aardig goed af. Even een supermarkt induiken werkt meestal prima. De irritante vermoeiende klojo druipt dan meestal af.

Gelukkig ben ik inmiddels na jaren verlost van die goedbedoelde adviezen van mijn Russische vriendinnen, die absoluut niet begrijpen dat je prima kunt leven zonder een relatie. Dat kan ik echt prima. Ik doe niet anders.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vermoeiende types onderweg

  1. Koos Quark says:

    Bedankt voor de handige tips, maar wat als ik tegen zo’n vermoeiend typje Klingon ga praten en dat vermoeiend typje vervolgens terugpraat in Klingon? Wat moet ik dan doen?

  2. Koos Quark says:

    Aanstaande woensdag 27 augustus hebben we allebei 38 euro bespaard, want wij weten het antwoord al:
    http://www.theschooloflife.com/amsterdam/shop/classroom/how-to-be-in-a-relationship-or-not.html?sku=13745

Leave a Reply

