Oekraiene komt zo wel erg dichtbij

Een van mijn vriendinnen heeft haar ouders even op visite. Op zich is dat niets bijzonders, maar ze komen uit de Oekraiene. Haar vader is een fenomenaal accordeonist, en heeft aangegeven dat hij weer graag met mijn Russisch huiskamerorkestje wil meespelen. Bijna elke dinsdag spelen we in mijn huiskamer schitterende Russische muziek. Afgelopen dinsdag hoorde ik dat de ouders hun vertrek nog even uitstellen. De reden is de onrust in de Oekraiene. Door dat gedoe dreigen mannen tot 65 jaar te moeten meevechten. Haar vader voelt daar absoluut niets voor.

Hopelijk is de crisis daar snel voorbij. Ik maak me zorgen…

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

