Mailadres verplicht wijzigen :-(

In 1993 kwam ik voor het eerst op internet. Ik koos destijds ook een e-mailadres. Ja, ik had een mailadres bij de eerste internetprovider van Nederland. Dat adres heb ik later nog gewijzigd vanwege iemand die het niet kon hebben dat ik geen relatie met hem wilde hebben. Dat liet hij blijken door rond de 70 dezelfde mails per dag. Niet iets waar ik op zat te wachten natuurlijk. De flapdrol werd aanvankelijk geblokkeerd. Makkelijk te regelen, want ik ben verschillende malen bij de provider geweest, en ik kende ook de meeste systeemsmurfen. Het bedrijf werd gerund vanuit een slaapkamer in Utrecht aan het Oldambt. Toe hij dat doorhad, spamde hij mij van andere mailadressen en dregde ook nog eens mijn provider voor de rechter te dagen vanwege “gemist internetgenot”. Mij spammen schijnt kennelijk pas genieten geweest te zijn.

Vandaar dat ik een adres heb dat ik tot op heden nog steeds gebruik. Vanaf 31 december niet meer. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar Telfort heeft het overgenomen en knikkert daarom de oudgedienden eruit. Ik schijn daar bericht van te hebben gehad, maar dat is mij ontgaan. Waarschijnlijk heeft de snailmailbezorger die brief weer een paar blokken verder bezorgd, zoals gewoonlijk.

Maar goed. Deze gedwongen verhuizing stelt me voor een probleem. Hoe kun je achterhalen wie allemaal mijn adres gebruikt? Dat zijn er heel wat. Heel wat accounts zijn gekoppeld aan dit adres, wachtwoorden, en dan heb ik het nog niet eens over de gewone contactpersonen. In 21 jaar zijn dat er heel wat. Ik zal moeten wennen aan een nieuw adres. Balen. Overstappen naar Telfort? Nee, dank je feestelijk. Ik heb een adres aangemaakt bij Gmail. Gelukkig kon ik nog kiezen.

Maar spammers zullen in elk geval niet meer mijn oude adres kunnen misbruiken.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

One Response to Mailadres verplicht wijzigen :-(

  1. Koos Quark says:

    Spammers moeten voor straf twee weken bij de …ova’s.

Leave a Reply

