Eindelijk een GPS!

Gisteren heb ik dan toch de gok genomen. Ik heb een Garmin Etrex 20 GPS gekocht. De bijgekochte kaart bleek niet bruikbaar, aangezien deze geen straatnamen weergaf. Nu was het toch niet helemaal een miskoop. Het programma om de kaarten op het apparaat te krijgen, was wel degelijk bruikbaar.
Zojuist een set kaarten van http://openfietsmap.nl/ gehaald, en die er op proberen te zetten. Dat was nog niet eens zo makkelijk. Ik maakte de fout door de kaarten automatisch een naam te laten geven. Dat kreeg ik niet geactiveerd. Uiteindelijk de set kaarten een naam gegeven, en toen werkte het ineens. Even een proefje gedaan met een fictief adres in een belendende straat. Toevallig bleek het nummer dat ik uit mijn duim zoog, het laatste nummer van de straat te zijn. Hoewel de kaarten niet zo gedetailleerd zijn als in een tomtom, zijn ze wel degelijk bruikbaar. Aangekomen bij het adres piepte hij. Mooi! Die kan ik mooi gaan gebruiken als ik weer eens voor mijn werk op pad moet. Aangezien ik geen rijbewijs heb, doe ik dat standaard met het OV.
Het zoeken naar de adressen behoort met dit apparaat hopelijk tot het verleden.Waarschijnlijk zal het gezeur over smartphones die dat toch ook hebben, aanhouden, evenals het gezeur dat ik geen 06 heb.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

