BN-ners, maar niet voor mij

Ik ben een ware nieuws-junk. Daarom lees ik twee kranten in de papieren editie. Ik heb een abonnement op Trouw en NRC. Ooit ook nog eentje op de Volkskrant, maar dat was een beetje te gortig als ik een weekend naar mijn ouders ga. Drie zaterdagkranten in de bus redt mijn bus niet. Daarom lees ik de Volkskrant en het AD gratis online. Sport lees ik in het geheel niet. Evenmin zal de digitale versie van wc-papier, de telegraaf een bezoek van mij kunnen verwachten.
Sinds kort kijk ik wel naar de showbizz-links van het AD. Lollig om dan te zien dat de zogenaamde “BN-ners” voor mij absoluut onbekend zijn. GTST heb ik nog nooit gezien, dus de acteurs uit die serie zeggen me absoluut niets. Dat geldt trouwens voor de meeste acteurs of zangers. Mocht ik ooit een BN-ner uit die stukjes in het AD in de supermarkt of op straat tegenkomen, ik zal ze vast niet herkennen. Ook voetballers en andere sportfiguren zal ik niet herkennen. Sterker nog, ik zal hen absoluut niet herkennen.

Politici en ex-politici herken ik meestal wel. Maar politiek volg ik op de voet. Enkele kamerleden ken ik persoonlijk, en de onlangs overleden ex-politicus Bram van der Lek heb ik vanwege een cursus die we allebei volgden, iets beter leren kennen.

Eén BN-ner heb ik echt goed leren kennen. Maar dan hebben we het niet over een bekende Nederlander, maar over een bekende Noor. Maar dat is dan toevallig de vader van mijn vroegere buurvrouw en goede vriendin. Hij is politicoloog. De Noorse Maurice de Hond.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

