Keuzevrijheid

Helaas, het ziet er naar uit dat er meerdere zorgpolissen komen. Ik maak me best wel zorgen over het feit dat de mogelijkheid er in zit dat ik een dokter die ik al ruim 10 jaar heb misschien moet inwisselen voor een andere bij gebrek aan een contract.

Er wordt gesuggereerd dat het de gezondheidszorg ten goede zal komen. Waarschijnlijk betreft dit alleen maar de bezuinigingen daarop. Krijg je straks te maken met ziekenhuisopnames in een ziekenhuis dat volstrekt geen ervaring heeft met de kwaal? Zeker met zeldzame aandoeningen is dat te verwachten. Wellicht komt er dan nog een minister voor een parlementaire enquetecommissie wegens dood door schuld.

Bij veel aandoeningen is haast geboden en geen bureaucratie. Toen ik 4 jaar geleden van mijn fiets werd gereden door een bellende automobilist, was de eerste vraag van de ambulancebroeder “mevrouw, kunt u zich legitimeren?” Zou ik dan ook nog eerst een boete gekregen hebben als dat niet zo was? Ik vrees dat de spoedhulp binnen de gezondheidszorg steeds meer die kant op gaat. Eerst kijken of er een contract is, en mogelijk onderhandelen over een rekening. Met een mogelijk onnodig overlijden van de patient als gevolg.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

