Poetin en de objectiviteit

Poetin heeft een aantal “objectieve” journalisten in het zonnetje gezet. Merkwaardig genoeg zijn dat allemaal journalisten in dienst van staatsmedia. Objectiviteit wil in dit geval zeggen dat er Poetins waarheid wordt verkondigd. Poetins waarheid is niet noodzakelijk de objectieve waarheid. Meestal zelfs niet, tenzij die versie van de waarheid in zijn kraam te pas komt.

Mijn penvriendin in Perm was nogal onaangenaam verrast toen ze dit door mijn mails ontdekte. Nu heb ik het vermoeden dat Poetins club ook nogal eens zich bemoeit met ons mailcontact. Regelmatig krijg ik te horen dat ik een mail gehad zou moeten hebben, maar die is nooit aangekomen. Andersom gebeurt ook. Via een andere Russische vriendin die haar dan weer telefonisch gesproken heeft, krijg ik dan weer te horen dat er een bericht geweest is. Tja, vast de Russische versie van de NSA, de ф.с.б.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

One Response to Poetin en de objectiviteit

  1. Koos Quark says:

    Voorheen de: Комитет государственной безопасности ?

Leave a Reply

