Pimplisme

En het geschiede dat Volkert van der G. vrij gelaten werd. Een tijd lang hadden de pimplisten zich rustig gehouden. Maar nu waren ze weer op volle sterkte in een demonstratie die eindigde bij het beeld van zijn slachtoffer. Eén van die malloten droeg zelfs een T-shirt met schietschijf. Als ik zo dat figuur beschouwde had hij nooit de moord bewust kunnen meemaken.
De vrijlating van van der G. zorgt blijkbaar voor de nodige nieuwe potentiële moordenaars. Malloten die denken daarmee recht te doen aan een politieke moord, en raar staan te kijken als ze daarvoor worden opgepakt en eveneens de cel in moeten.

Pim Fortuyn is opgeblazen tot mythische proporties. Het was een politicus aan wie een heleboel daden worden toegeschreven die hij nooit heeft kunnen verrichten. Mogelijk ook niet als hij nog geleefd zou hebben. Zijn LPF was een voortzetting van wat er met Fortuyn altijd gebeurde. Waar Pim is, komt ruzie.

Toen Volkert in Utrecht bij het Pieter Baancentrum zat, fietste ik daar toevallig met een vriend langs. Er stonden pimplisten te demonstreren. Ik herinner me dat ik zoiets zei als “het zou mijn manier niet zijn, maar hij heeft ons wel voor groot onheil behoed”. Gelukkig was ik met de fiets, want ineens had ik pimplisten achter mij aan.

Ooit heb ik een limerick gemaakt waarin ik de spot dreef met al diegenen die zich een “lijntje met Pim” toedichtten. In dit geval die hoogst irritante flapdrol Harry Mens. Heerlijk om dit te combineren met de woorden van Fortuyn tegen Wouke van Scherrenburg, maar dan op mijn manier…

Nadat Pim postuum had gesproken
Zijn lijntje met Mens had verbroken
Sprak Mens heel ontdaan
Mensonwaardig bestaan
En het ergste, ik kan niet eens koken.

This entry was posted in Politiek and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

