Heel simpele oplossing voor 4G-storing

Al enige tijd had ik last van storingen op TV bij onder andere Ketnet en de Utrechtse TV-zender. Het beeld werd blokkerig en het geluid verdween voor enige tijd. Ik las onlangs dat 4G storing veroorzaakt. Zelf maak ik geen gebruik van welke G dan ook, maar mijn buurman heeft wel zo’n smartphone. Zou die het zijn?

In het artikel werd er gezegd dat je een andere TV-kabel zou moeten aanschaffen. Zelf voelde ik daar niets voor. Waarom anderen op kosten jagen voor een probleem dat door anderen is veroorzaakt?

Vanochtend bedacht ik ineens in een helder moment dat er misschien wel een goedkope oplossing voor zou kunnen zijn. Even een reep aluminiumfolie van ongeveer 30 cm x 10 cm van de rol graaien, en een stukje van de antennekabel daarmee bekleden. Ik heb gekozen voor het stukje vanaf het contactdoosje van de kabel. En zowaar, mijn blokjes zijn verdwenen. Simpel en supergoedkoop.

Ongetwijfeld zal de leverancier van de “verbeterde kabel” daar niet blij mee zijn.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Heel simpele oplossing voor 4G-storing

  1. Koos Quark says:

    Kooitje van Farady dus?

  2. Koos Quark says:

    Sorry: Faraday

  3. Koos Quark says:

    2014: Mispunt vindt de Simpele Kooi van Faraday uit. Ik wil wel helemaal gaan wonen in zo’n kooitje.

Leave a Reply

