Rustige kerst

De eerste kerstdag heb ik met een vriendin doorgebracht. Geen verplicht gedoe met veel gevreet. Het vrete op aarde is niet aan mij besteed. Bovendien is het hebben van diabetes type 1 een goede reden om altijd op eten te letten. Te veel koolhydraten geven geheid gedonder. En ook vet. Dan zit ik een tijd op het kleinste kamertje. Maar het vervelendste vind ik mensenmenigtes die allemaal door elkaar heen zitten kwekken. Dat mensen dat gezellig vinden snap ik nog steeds niet.

Vandaag heb ik wat zitten knutselen en gezellig vissoep gegeten. Mijn eigen recept, dat ook ergens op mijn weblog staat. Morgen komen andere vissen aan de beurt. Dan krijgt mijn aquarium een grote beurt. Kerst is daar een prima tijd voor. Niemand die belt of langs komt. Ik kan heerlijk doorwerken.

Eenzaam met kerst? Nee, daar heb ik absoluut geen last van. Ik vermijd altijd drukte en ben niet gezellig als ik min of meer gedwongen word tot zogenaamde gezelligheid. Alleen thuis zitten is echt geen ramp.

Kerst is vooral prettig vanwege het aanmerkelijk mindere geknal. Kennelijk zijn de grapjurken die zich daarmee bezig houden zich aan het volvreten. Prima. Dat scheelt weer een hoop ergernis.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

