Storm

Eigenlijk zou ik voor mijn werk vandaag naar Urk gegaan zijn, maar het weeralarm heeft me er gelukkig van weerhouden. Ik had me er eigenlijk best op verheugd. Op mijn werk wordt genetisch onderzoek verricht, en dan is Urk een zeker walhalla. Er schijnen duizend jaar geleden ongeveer 700 mensen naar Urk getrokken te zijn, en elke Urker is daar weer een afstammeling van.

Het reisje naar Urk is even uitgesteld naar januari. Ben heel benieuwd. Morgen zal het Haarlem worden, maandag Dronten… Woensdag waren we ook al in Haarlem. Ik was daar nog nooit eerder geweest. Echt een mooie stad. Hopelijk werkt het weer morgen wel mee.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

2 Responses to Storm

  1. Koos Quark says:

    Naar verluidt hebben de Ieren ook hun eigen genen waarin het Ierse temperament zou zitten. En zo’n pittige Ierse lady heb ik ook wel eens meegemaakt op internationale bijeenkomsten, hetgeen gelukkig wat leven bracht in de diplomatieke brouwerij. En eindelijk heb ik tijdens deze storm mijn stormparaplu kunnen testen. Werkt perfect! Hij klapt weliswaar ook helemaal om, maar hij klapt dan ook weer terug en herstelt zich helemaal zonder schade. Er is dus nu een tijd van naar buiten klappen en een tijd van naar binnen klappen, om maar niet te zeggen een tijd van “externaliseren” en een tijd van “internaliseren”. Veel succes in Urk!

  2. Koos Quark says:

    Met maar vier
    letters
    maar in lange strengen van woorden
    heeft Moeder Natuur
    in al onze genen
    onze naam
    geschreven.

Leave a Reply

