Peil.nl onder andere over mobiele abonnement

Ik ben lid van het panel van peil.nl, beter bekend als het panel van Maurice de Hond. Vandaag was er onder andere een vragenlijst over mobiele telefonie. Het valt me steeds op dat de vragenlijsten die ik krijg mijn situatie niet dekken. Er wordt steeds gevraagd bij welke provider ik zit voor “mijn mobiele telefoon”. Mijn provider, namelijk “geen” staat er niet bij. Ik heb geen mobiele telefoon, dus een provider heb ik ook niet.

Evenmin was de vraag over een 4G-abonnement van toepassing. Ik heb ook geen smartphone uiteraard.

Radar (daar zit ik ook bij) deed het met haar vragenlijst over mobiel bereik een stuk beter. Ik was overigens snel klaar. De eerste vraag was “heeft u een mobiele telefoon?”. Gelukkig, het niet hebben van een mobiele telefoon mag blijkbaar nog.

Op mijn werk leek het even onmogelijk om nog te eten zonder mobiel. Men gaat namelijk minitix invoeren, een systeem dat lijkt op de chipknip. De chipknip gaat eruit, dus moet er blijkbaar een opvolger komen, dacht de Rabo. Een raborekening heb ik overigens ook niet, maar dat schijnt geen beletsel te zijn. Ik schijn de chip van de personeelspas te moeten laten bijwerken. Minitix werkt volgens de handleiding met een online account, een 06-nummer (daar gaan we weer….) en een personeelspas. Deze drie worden aan elkaar gekoppeld, en dan kun je kennelijk eten. Gelukkig hoeft het 06-nummer op mijn werk niet. Gelukkig.

En het gedoe met Minitix hoeft blijkbaar ook niet. Pinnen schijnt ook nog te kunnen. Mooi! Dan hoeft de NSA ook niet te weten wat ik eet. Ongetwijfeld zal de NSA in een Minitix-account gaan graven. Dat zal deze vast wel op een andere manier gaan achterhalen. Misschien wel op de Jaques Plafond-methode. Gewoon bellen en vragen met een lullige jingle, wat aten zij, wat aten zij…..
Kost iets meer moeite……

This entry was posted in Algemeen, Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

