Postpakketje

Onlangs werd er een postpakketje aan mijn deur aangeboden. Althans een poging daartoe, want ik was er weer eens niet. Nu had ik zo’n briefje van postnl gekregen dat het pakket bij geen bericht de volgende dag zou worden aangeboden. Ook op die dag zou ik niet thuis zijn. Er was echter een mogelijkheid om het pakket in een postkantoor te laten bezorgen. Nu is er in de supermarkt om de hoek een postkantoortje, dus ik dacht dat ik dat wel zou kunnen regelen. Dat schijnt dus via internet te moeten gebeuren. Hoe je dat zou moeten doen als je geen internet hebt, mag Joost weten, maar dit terzijde.

Volgens de site kon ik het pakketje op een locatie naar keuze laten bezorgen.
Ik maakte een profiel aan op de aangegeven site, zodat Obama gelijk ook op de hoogte kon zijn van mijn pakketje. Ik had al een vriendin gevraagd hier in de buurt, of zij eventueel bereid was mijn pakketje aan te nemen. Dat zou kunnen, als het maar voor drie uur bezorgd zou worden. Dat kon ik uiteraard niet garanderen.

De locatie naar keuze bleek ook aan restricties gebonden. Deze moest dezelfde postcode hebben. Kortom, al zou ik mijn vriendin willen inschakelen, dan zou dat niet lukken. Het postkantoor om de hoek dan maar? Dat is bijna dezelfde postcode toch?

Helaas. Ook die flexibiliteit werd er niet geboden. Een postkantoor 3 km verderop ging wel. Vreemd. Ja, dan moest het daar maar. Maar waarom kan het niet om de hoek?

Ik heb geprobeerd een contactadres te vinden op de bewuste site of een telefoonnummer. Dat was er niet. Een verklaring voor dit vreemde feit heb ik dus nog steeds niet. Zou postnl wel op de hoogte zijn van het bestaan van een postkantoortje om de hoek? Ik vrees dat het antwoord ontkennend is. Een andere verklaring is vast dat met de vele reorganisaties de logica is wegbezuinigd.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

