Wind

Mijn krantje was er vanochtend noch niet. Ik had een beetje medelijden met de bezorger. Zou hij weggewaaid zijn? Dan maar het NRC van zaterdag meenemen naar mijn werk. In de bus heb ik de gewoonte om de Trouw door te spitten. Maar nu dus een keer niet.
Op weg naar de bus zag ik een vrouw iets doen wat het midden hield tussen een hondje uit- en oplaten. Het was een stevige wind. Ondanks de stevige windvlagen, was de temperatuur best aangenaam. Lekker fris zonder echt koud aan te voelen.

Bij de bushalte had ik geluk. De bus haalde ik ruim ondanks dat die er al was. Ook met de bezetting had ik geluk. Normaal zit deze propvol, maar deze keer had ik zowaar nog een plekje naast een Chinese meneer.

Wat die meneer gegeten had weet ik niet. Ineens rook ik iets. Hij zat verdorie naast me winden te laten. Niet hoorbaar, maar van die geniepige die je niet hoort maar hun aanwezigheid meer dan laten blijken. Deze winden waren verre van fris. Ik keek hem voorzichtig aan, maar hij sms-te zonder een spier te vertrekken verder. Ja, afgezien dan van zijn bilspier die overuren draaide. Die loste het volgende stiekeme onfrisse gassalvo. Ik verbaasde me er over dat ik blijkbaar de enige was die het waarnam.

Tja, wat moet je daarmee? Moest ik vragen “wilt u dat laten?” Mogelijk zou hij zoiets zeggen als “dat doe ik toch al..” Gelukkig naderde zijn bestemming.

Bij Rijnsweerd aangekomen verliet de meneer de bus. De opengaande deuren lieten een frisse wind naar binnen. Een wind die de onaangename geur snel deed vervliegen.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

