Pretium, een criminele manier van werving

Is er bij jou op je werk een postkantoortje? Deze vraag kreeg ik vandaag van een collega van de universiteit. Even later begreep ik waarom. We hadden een werkafspraak. Hij moest een aangetekende brief verzenden om Pretium af te zeggen. De derde keer al. Zijn dementerende vader was gebeld door deze criminele club. Gebeld worden en opnemen staat gelijk aan klant worden. “Nee” zeggen maakt geen moer uit. Je krijgt gewoon een welkomstpakket. En uiteraard zijn ze meer dan genegen voor je op te zeggen bij je huidige telecomprovider.

Omdat ik aardig veel kijk naar consumentenprogramma’s kijk, weet ik dat Pretium al diverse malen op de vingers is getikt voor deze hoogst agressieve wijze van “klantenwerving”. Blijkbaar hebben ze niets geleerd van berispingen.

Omdat ik enkele kamerleden persoonlijk ken ga ik een suggestie doen, om deze vorm van ronselen een stuk moeilijker te maken. Bij opzegging door een andere partij dan de betrokkene, moet er door de huidige telecomprovider een brief gestuurd worden waarin de gecontracteerde gevraagd wordt of hij/zij akkoord gaat met de overstap. Bij akkoord moet de brief ondertekend worden geretourneerd. Wordt deze brief met nee beantwoord of niet ingezonden, dan verandert er niets. Dan kan Pretium wel inpakken.

This entry was posted in Politiek and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

