Repaircafé weer begonnen

Het zit er weer op. Het eerste repaircafé na de vakantie. We begonnen met een gezamenlijke lunch. Leuk om al die vrijwilligers weer te zien.

En druk was het ook weer. Stofzuigers, boormachines, een melkklopper, radio’s en stereo’s kregen indien mogelijk een nieuwe kans. Het blijft leuk om dit als vrijwilligerswerk te doen. Het leukste is natuurlijk als het lukt om iemand blij te maken met een gerepareerd apparaat. Wat dat zal zijn is altijd weer een verrassing. Vandaag had ik drie jaren 70 radio’s als patiënt. Het is gelukt om deze weer aan de praat te krijgen. De melkklopper was super simpele kwaliteit, maar toch ging de eigenaresse met een werkend geval de deur uit.

Daarnaast ben ik tig keer bij andere reparaties gevraagd. En is het nodige aan gereedschap van me geleend. Mijn nieuwste aanwinst, een elektronica-loep die er zo’n beetje uitziet als een Startrek-artikel, moest iedereen natuurlijk even uitproberen. Bij mijn eigen reparaties heb ik hem ook gebruikt. Het is handig bij het solderen van piepkleine objecten. Maar mijn leesbril doet het ook nog steeds prima.

Na zo’n dag ben ik doodop. Ik was blij dat ik gisteren mijn pompoensoep al had klaargemaakt, anders was het vast een vette bek geworden. Vanavond twee detectives op de Belg. Dat is wat een mens op de zaterdagavond nodig heeft.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

One Response to Repaircafé weer begonnen

  1. Koos Quark says:

    Als iemand met hart en ziel houdt van een defect apparaat dat jij met succes repareert, then you can also ment a broken heart!

Leave a Reply

