Gift aan Greenpeace eigenhandig verdubbeld

Het ziet er naar uit dat Greenpeace mij als donateur kwijt gaat raken. Op Teletekst las ik dat mijn maandelijkse gift dubbel geïncasseerd gaat worden. Tja, dat heet in normale mensentaal diefstal. Er schijnt nog een brief over te komen dat men dat gaat doen. Als ik geen bezwaar maak, dan gaat het dus gewoon gebeuren. Men schijnt er “positieve ervaringen” mee te hebben.

Sorry Greenpeace, maar bij de volgende incasso zullen jullie merken dat de automatische incassomachtiging niet meer werkt. In tegenstelling tot jullie heb ik er geen positieve ervaringen mee. Ooit heb ik aan een club voor bevers een machtiging gegeven om 5 euro per maand van mijn rekening af te schrijven. Men zag er geen bezwaar in om dat te verdrievoudigen. Helaas voor de beverclub zag ik dat wel. Natuurlijk gaf men niet thuis toen ik contact zocht. Men zocht contact met mij toen de machtiging ingetrokken werd. De taal die ik toen gebezigd heb (ik vind me normaliter redelijk netjes) is niet voor herhaling vatbaar. De persoon aan de telefoon begreep niet dat ik bezwaar maakte, en helemaal niet dat ik daar boos over was. Misschien teveel aan het bevergeil gezeten?

In elk geval gaat Greenpeace na zo’n 15 jaar geen geld meer van me krijgen. Dat krijg je als je je donaties op een dergelijke manier verhoogt.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

