Jehova’s weer uitgezwermd helaas, maar nu incognito

Vrijdag is mijn thuiswerkdag. Aangezien ik nog iemand verwachtte die langs zou komen, reageerde ik op mijn bel. Twee dames met een stapeltje foldertjes wilden me uitnodigen voor een bijeenkomst in de Jaarbeurs. Ik voelde al nattigheid. “Dat riekt naar Jehova”, was mijn eerste opmerking. En inderdaad, het was Jehova.
Ik voelde weer boosheid in me opkomen, omdat ik vorig jaar niet gewenst was op de begrafenis van een goede vriend, die de pech had in een Jehovagezin op te groeien. Toen hij afstand van Jehova nam, werd hij uitgeknikkerd. Hij raakte dakloos.

Ik mompelde iets van klotesekte. De dames waren het duidelijk niet met me eens. Maar dat zal me aan mijn reet roesten.

Meestal zijn Jehova’s duidelijk herkenbaar aan een wachttoren-blaadje of iets met Ontwaakt! erop. Deze keer niet van dat alles. Zelfs geen schoenen met stalen neuzen.

Ik hoop echter dat deze dames snel ontwaken, en deze verachtelijke sekte de rug toekeren.

This entry was posted in Sektes and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

