Kruiswoordpuzzel

Elke weekdag heb ik een leuke bezigheid. Als Trouw-abonnee ben ik helemaal verslingerd aan de dagelijkse kruiswoordpuzzel. Deze week was er een woord, waar ik maar niet op wist te komen. 5 letters, beginnend met een n en eindigend op n. Ex-LPF minister en gelegenheidszanger.

Ik wist precies wie er bedoeld werd. Een naar mannetje dat ooit als persoon vond dat de doodstraf moest worden ingevoerd en als minister dat juist niet vond. Dit alles gelardeerd met een naar lachje. Verder dacht ik me te herinneren dat dit mannetje iets bij de IND had gedaan. Toevallig wist ik ook dat hij in Almere woonachtig is, alwaar hij zich sinds zijn mislukte ministerschap heel wat waant.

De bus was bijna bij de uitstaphalte. Mijn laatste woord was er nog steeds niet. Ik moet van mezelf de puzzel af hebben als ik uit de bus kom. Shit. Nog steeds niet.

Ik stapte de bus uit. Om de een of andere reden viel het kwartje. Nawijn!

Wederom kwam een vraag bij me boven. Hoe heette die kwakbol eigenlijk ook weer met zijn voornaam? Ik weet het nog steeds niet en ga het ook niet opzoeken. Kennelijk had ik deze flapdrol stevig verdrongen. En vast niet voor niets.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

