Gijsen

Onlangs hoorde ik dat bisschop Gijsen van ons is heengegaan. Hij was al langere tijd ziek. De een of andere darmaandoening. Blijkbaar kreeg hij ook de schijt van zichzelf. Zijn oerconservatisme maakte hem tot een behoorlijk omstreden figuur.

Jaren geleden heb ik het twijfelachtige genoegen gehad -toen ik nog naar de kerk “moest” van mijn ouders- om hem een keer als gastpreker mee te maken. Het verbaasde me toen dat hij het tot die omstreden positie geschopt had. Naast omstreden was hij vooral SAAI. Het was de eerste keer dat ik een hele kerk zo’n beetje in slaap zag vallen. Toen de dienst uit was, waren de aanwezigen vooral opgelucht dat ze weg mochten.

This entry was posted in Sektes and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Gijsen

  1. J.M. Leijenaar says:

    Daar ben je weer.
    Is het gelukt met je boek?

    Groet,

    Hans

Leave a Reply

