Een reisje naar Eersel

Vandaag weer buiten de deur gewerkt. Deze keer mochten we naar Eersel. Eersel is een van de zeven (volgens mijn stagiaire zijn het er acht) zaligheden. Acht plaatsjes die op -el eindigen. Bij Radio Bergeijk hoorde ik voor het eerst van het bestaan van deze zaligheden. Er was een strijd tussen Bergeijksel en Eer, welk plaatsje daar nou bij hoorde.

Eersel is een leuk dorpje vlakbij Bergeijk. Veel is er niet te beleven. Voor het eerst van mijn leven ben ik gaan lunchen in De Refter, een restaurantje van een bejaardentehuis. In de apotheek waar ik moest zijn voor mijn selectie werd me deze lunchplek aangeraden. En ze hadden niets teveel gezegd. Mijn frietjes, lekkerbekje en salade waren precies goed.

Over een tijdje ga ik eens een wandeling maken in Bergeijk. Het schijnt daar mooi te zijn. Maar eigenlijk om ook eens in het plaatsje geweest te zijn waar dat vreemde radioprogramma Radio Bergeijk vandaan pretendeerde te komen. Niet dat ik denk Peer van Eersel en Toon Sporenberg tegen te komen.

This entry was posted in Onzin and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Een reisje naar Eersel

  1. Koos Quark says:

    1) lekker eten; 2) lekker drinken; 3) lekker uitslapen; 4) lekker lezen; 5) lekker teevee kijken; 6) lekker naar de radio luisteren; 7) lekker internetten; 8) lekker …?

Leave a Reply

