Werkgever Snowden zeer geschokt over openheid

Wie was er nou meer geschokt? Snowden, de NSA of zijn werkgever? Het blijft een buitengewoon rare kwestie. Een organisatie die meer dan haar boekje te buiten gaat en zich met medeweten van de Amerikaanse overheid schuldig maakt aan criminele feiten. Deze criminele feiten worden naar buiten gebracht door iemand die vindt dat deze feiten alle perken te buiten gaan. Vervolgens wordt de klokkenluider als gevolg van zijn openheid als crimineel beschouwd.

Dus als ik het goed begrijp beschouwt een criminele overheidsinstantie, die door criminele wetten niet als crimineel gezien schijnt te worden, een getuige van dit criminele handelen als een crimineel.

Omdat een overheid blijkbaar het monopolie heeft op de wetgevende macht en tevens de rechterlijke macht benoemt, is zij uiteindelijk degene die bepaalt wie goed of fout is.

Ergo een criminele overheid die de poppetjes op haar hand kan bedienen is in staat om “binnen de grenzen van een steeds verder oprekkende wet” diezelfde wet naar haar eigen hand te zetten, zodat zij zelf er nooit als foute partij uit zal komen. Hebben we hier niet een gevalletje Animal Farm en 1984 in elkaar verweven? Een Snowball en een gedachtenpolitie? Het begint er meer dan ooit op te lijken.

Eens was ik blij van die rare George Walker Bush af te zijn, maar als ik het zo bekijk is Obama net zo erg.

Ben benieuwd of ik nu bezoek ga krijgen van de NSA op mijn computer.

This entry was posted in Politiek and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Werkgever Snowden zeer geschokt over openheid

  1. Koos Quark says:

    Als ik mij voortaan Kwark Qoos noem, ben ik dan veilig, of komen ze er in de YFIA dan toch snel achter dat ik het ben?

Leave a Reply

