Afluisteren van internet

Poe! Ben ik even bij dat ik geen Facebook gebruik. Wat je niet hebt kun je niet afluisteren. Maar dat mijn ander internetverkeer door de States en mogelijk ook op andere plekken wordt ingekeken, vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Digibeet Opstelten had het laatst over deep packet inspection te gaan toestaan en niet te vergeten het terughacken. Blijkbaar doen ze dat in de States en China niet te vergeten gewoon. Wetgeving of niet.

Cynisch dat Obama en Xi op dit moment in conclaaf zijn. De wederzijdse cyberaanvallen staan op het programma. Het zou me niet verbazen als ze ook nog tips over internet afluisteren gaan uitwisselen. Als het net inderdaad niet meer relatief veilig is, ga ik overwegen om structureel Tor toe te passen bij mijn internetgebruik. Er bestaat ook een tor-versie voor mail. Het leuke is dat je die zonder dat je tor hebt draaien niet kunt vinden.

Ongetwijfeld zal daar ook wel weer een draai aan gegeven worden, om het alsnog toegankelijk voor derden te maken. Maar ach, als het dan toch gebeurt, waarom dan niet zorgen dat ze zoveel mogelijk werk hebben om uiteindelijk te zien dat de boodschap geen dreiging inhoudt.

This entry was posted in Politiek and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Afluisteren van internet

  1. Hans Leijenaar says:

    Het feit dat de privacy alleen geldt voor de “je naait het steeds” , en niet voor de rest van de wereld.

    Is dit iets voor het europees parlement?

    De ethiopier was heerlijk. Kom je morgen?

    Hans

Leave a Reply

