Graffiti weghalen: kan je dat zelf met een hogedrukspuit?

Omdat ik las dat mijn gemeente de door grote kleuters aangebrachte verftroep gratis gaat verwijderen, vroeg ik me af of je die troep ook niet zelf met een hogedrukspuit kunt verwijderen. Uiteraard heb ik stevig zitten googelen. Ik ben niet echt veel wijzer geworden. Wel de nodige clubs gevonden die dat spul uiteraard tegen een ruime vergoeding voor je willen verwijderen. En van die grappenmakers die zogenaamde “groene graffiti” voor je willen aanbrengen. Graffiti door vuil weg te spuiten door een mal, waardoor er een reclameboodschap achterblijft. Nee, dat wilde ik ook niet. Gewoon weg met die rotzooi. En welke spuit je daarvoor nodig hebt.

Uiteindelijk maar even gebeld met de gemeente met deze vraag. Hopelijk kunnen zij mij iets wijzer maken. Het zou toch mooi zijn als je je eigen muur kunt schoon krijgen als er weer eens kleuters langs zijn geweest. Gezien de grote hoeveelheden troep die er dagelijks wordt neergespoten, kan ik me heel goed voorstellen dat er een aardige wachtlijst is. In de wachttijd kunnen de kleuters genieten van de rotzooi die ze hebben neergekalkt.

Gisteren zag ik een figuur een nieuw opgespoten afbeelding fotograferen. Waarschijnlijk was hij zelf de dader. Ongetwijfeld zal deze afbeelding ergens op het net verschijnen. Wellicht kan ik deze figuur ook nog eens een keer op een klodder latex trakteren, mocht ik hem bij mijn huis aan het “werk” zien.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Graffiti weghalen: kan je dat zelf met een hogedrukspuit?

  1. Hans Leijenaar says:

    Als ze maar niet te dichtbij komen.
    Het is niet mijn taak de mensheid te beschermen tegen zulke kleuters.

    Groet,

    Hans

Leave a Reply

