Watervast? Vergeet het maar!

Afgelopen vrijdag had ik een dom ongelukje met een verfafsteker. Bij het verwijderen van het beschermkapje gebeurde precies datgene wat ik probeerde te voorkomen. Het mesje kwam in mijn vinger. Er was dus behoefte aan een pleister. Die kwam gelukkig snel.
De dag daarop probeerde ik zonder. Wondjes genezen immers sneller aan de lucht was mij verteld. Het wondje vond echter dat het weer open moest gaan. Dus de verbandtrommel weer tevoorschijn getoverd en wederom een zogenaamd watervaste pleister erop gedaan. “Kleeft niet in de wond”, zo stond op de verpakking. Dat deed die inderdaad niet. Kleven aan mijn vinger helaas ook niet. Binnen een paar minuten ontstond er weer vraag naar een verse pleister. Die hield het iets langer uit, maar lag vanochtend naast me in bed.

Omdat ik vanochtend met de trein moest en een bloederige vinger zelden handig is, besloot ik even bij de Etos een vers pakje watervaste pleisters te kopen van het huismerk. Snel eentje uitgepeld wederom mijn vinger van een verse pleister voorzien. Helaas. Waarschijnlijk dezelfde fabrikant van de pleisters uit mijn verbandtrommel. De pleister deed er precies 5 minuten over om zich weer los van mijn vinger te maken. Watervast? Vergeet het maar. De pleister had niet eens een kraan gezien, laat staan dat die een waterstroom gevoeld had.

Waarom dergelijke pleisters in de handel zijn is me een absoluut raadsel. Ze zijn het predikaat pleister niet eens waard. Verbandrommel, dat is het! Etos, haal die troep uit de handel en verkoop echte pleisters.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

