Mijn uiensoep-recept

En als ik dan toch bezig ben, mijn recept voor uiensoep. Supersimpel en erg lekker.

6 dikke uien gesnipperd
3 tenen knoflook (uit knijper)
groentebouillonblokjes
olijfolie
zonnebloemolie
4 laurierbladeren
beetje pernod
Peper

Gooi in een soeppan een scheut zonnebloemolie met een scheutje olijfolie. Bak hierin de uien en knoflook, totdat deze glazig zijn. Doe er nu anderhalve liter water bij, laurierbladeren en anderhalf blokje groentebouillon, en zwarte peper uit de molen. Breng het geheel aan de kook. Laat het geheel ongeveer 20 minuten doorkoken. Probeer daarna of de uien echt zacht zijn, anders nog even door laten koken. Dat scheelt in de gasproductie.

Doe er nu een scheutje pernod bij, de hoeveelheid van een paplepel.

Smaak afmaken met peper en eventueel een deel van een bouillonblokje.

Serveren in een soepkom met een handje oude kaas. Zelf eet ik er bruin stokbrood bij.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Mijn uiensoep-recept

  1. J.M. Leijenaar says:

    Hallo Mispunt,

    Dit recept wijkt niet zoveel af van mijn recept voor uiensoep.
    Alleen leg ik eerst wat toast in de soep voordat de kaas erbij komt.
    De pernod is een goed idee.
    Als basis gebruik ik een zware sauce blanche.

    Zie ik je weer snel?

    Groet,

    Hans

Leave a Reply

