Er is iets goed mis bij de ING

Vanmiddag las ik dat er problemen zijn bij ING. Nu is dat niet zo verbazingwekkend. Er is wel vaker iets aan de hand met ING. Deze keer schijnt het iets groots te zijn. Banksaldo’s worden verkeerd weergegeven, mensen die een rekening hebben die niet rood kan staan, staan ineens in het rood. Zelf heb ik nog niet gekeken. Dat schijnt ook moeilijk te zijn. Ook pinnen heb ik niet geprobeerd. Uit de nieuwsberichten blijkt dat ook in supermarkten gedonder is bij de kassa, met ING-passen inderdaad.

ING geeft aan dat er geen sprake is van een hack, voor zover deze enige informatie vrij geeft. Er schijnt vrolijk pasen gewenst te worden. Dat lijkt me enige dagen te laat.
Wat zou het zijn? Wraak van Cyprus vanwege Dijsselbloem? Russen die hun bij elkaar geroofde geld weer terug willen pikken? Wie zal het zeggen? In elk geval is er iets goed mis. Ben benieuwd wat het wel is, en of we dit ooit zullen weten.

Ooit heb ik op het punt gestaan om al mijn bankzaken over te sluizen naar een andere bank. Misschien is dit een signaal van boven dat het echt de hoogste tijd is. Triodos lijkt me een prima keuze. Klein en degelijk. En in elk geval geen foute investeringen in wapentuig. Maar eerst eens afwachten of ik mijn centjes straks nog heb.

This entry was posted in Algemeen, Politiek and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Er is iets goed mis bij de ING

  1. Koos Quark says:

    Met de stembiljetten zijn we al weer terug gegaan naar het rode potlood met papier, dus voor bankzaken moeten we ook maar weer snel teruggaan naar pen en papier onder het motto: “Giroblauw past bij jou!”. Foutje bedankt, de kleur is inmiddels gewijzigd, dus: “Giro-oranje, met frisse franje!”

    Groet, Koos Quark

Leave a Reply

