Flappentap wordt zeldzaam

Ik vreesde het al. De flappentap wordt langzaam uitgeroeid. Ja, ik heb mijn pinpas natuurlijk, dat wel, maar wat gaat er dan gebeuren met iemand iets toestoppen, zoals dat vroeger door oma gebeurde? Even iets in je spaarvarken doen.
Een Rabo-mevrouw op het nieuws vertelde dat er steeds meer betalingen gaan verlopen met de mobiel. Ja mens, die heb ik niet en wil ik niet eens hebben. Betalingen afhankelijk van een diefstalgevoelig elektronisch speeltje. Ja, het schijnt dan ook nog eens zo’n smartphone te moeten zijn, want een simpel model koelkast wordt niet gepikt.
Gaat de bank ook nog eens de firma’s Samsung, Apple, Nokia of HTC spekken, door ervoor te zorgen dat je anders niet eens meer kunt betalen?
Mag ik asjeblieft mijn leven zonder mobiel blijven voortzetten. Lekker rustig. Geen ge-watsapp, gefake-bookt of andere onzin die je schijnt te moeten doen om erbij te horen? Laat mij dan maar lekker er niet bij horen. En betalen doe ik wel met de pin of cash. Maar ik ga zeker geen apparaat kopen omdat de bank vindt dat het moet. Ze mogen hun apps in hun je-weet-wel stoppen. Samen met hun smartphones.

This entry was posted in Algemeen, Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

