Malloot Depardieu

Depardieu mag dan wel zijn sporen verdiend hebben als acteur, zijn herseninhoud komt ongetwijfeld meer overeen met die van een van zijn karakters Obelix. Hoe kun je het anders uit je bek krijgen om Rusland een democratie te noemen en Poetin een groot leider? Rusland, een land waar tegenstanders van de dubieuze regering om zeep worden geholpen, al dan niet met polonium. Eventueel zelfs in het buitenland. Ook ik heb last van censuur, al ben ik nooit in Rusland geweest. Ik heb echter wel behoorlijk wat Russische vriendinnen, zowel in Nederland als in Rusland.

Ik mail nogal eens met een vriendin uit de Oeral. Regelmatig komen mails niet aan. Ik heb het sterke vermoeden dat onze mailwisseling ongewenste meelezers heeft. Zeker als ik het over politiek heb, blijkt dat het geval te zijn.
De contacten zijn vooral door de muziek ontstaan. Ik houd er van om Russische liederen te zingen en te spelen.

Hoewel ik aardig wat Russen heb ontmoet en ze heel aardig vind, heb ik geen plannen om daar heen te gaan. Geen zin om met de Poetin-kliek in aanraking te komen. Dat Depardieu Poetin blijkbaar verafgoodt, zegt een hoop over de mate waarin hij zich in het land heeft verdiept. Niet dus.

Een cabaretier maakte een leuke opmerking. Het is vast niet toevallig dat Poetin het Franse woord voor hoer (putin) is.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

