Hooligans voor de deur

Hoewel het stadion enkele kilometers van mijn huis verwijderd is, waren ze er toch. Gisteravond rond half 12 hoorde ik ineens geschreeuw voor mijn deur, dat even later in het beruchte “Hamas, Hamas, Joden aan het gas” overging. 112 gebeld. Voordat ik mijn naam had kunnen zeggen werd er gezegd “we zijn al onderweg naar je straat”.

Even later werd het inderdaad stil. Omdat ik al in bed was, had ik geen lenzen in. Vanochtend zag ik wat van de schade. Op het eerste gezicht was het een omgetrokken gele vuilnisbak. Het zou kunnen dat er meer gesneuveld is, maar dat heb ik niet kunnen vaststellen.

Wie de schreeuwers en hooligans waren is me nog steeds onduidelijk. Maar eng was het zeker wel.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

