Grote verpakkingen paracetamol uit de handel

Volgens de Volkskrant mogen vanaf 10 januari verpakkingen paracetamol maximaal 50 tabletten bevatten. Het schijnt dat deze pillen in een overdosis gebruikt worden om zelfmoord te plegen. Toevallig heb ik vandaag een doosje gekocht met 20 tabletten. Mocht ik echter meer hebben willen kopen, wie weerhoudt mij dan van het kopen van meerdere verpakkingen? Zelfs als de drogist een maximum wil verkopen, dan nog kan ik een doosje bij een andere drogist kopen zonder dat iemand mij een strobreed in de weg zal leggen.

Voor zelfmoord is paracetamol overigens af te raden. Het schijnt een pijnlijke dood te zijn, ook al staan deze pillen te boek als pijnstillers.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

One Response to Grote verpakkingen paracetamol uit de handel

  1. Koos Quark says:

    Wordt eens
    de strijd verloren
    schreeuwt
    de stilte van het licht.

Leave a Reply

