Christentje pesten?

Het standpunt van D66 dat gemeenten niet langer persoonsgegevens mogen verstrekken aan kerken is een voorbeeld van ‘kleinzielig christenpesten’, aldus SGP-Kamerlid Roelof Bisschop vandaag in een interview in dagblad Trouw.
Een merkwaardig standpunt. Kennelijk moet je overal waar je ook maar gaat wonen door kerken kunnen worden lastiggevallen. Het kost al zoveel moeite om van een eenmaal opgelegd stempel van Christen te worden ontdaan. Velen die ooit door hun ouders dat stempel hebben gekregen, zitten bepaald niet te wachten op een bezoekje van een dominee of post van de een of andere kerkgemeente. Waarom wordt het niet aan de actieve christenen zelf overgelaten om een bijpassende kerk te zoeken? Ja, ik begrijp dat de kerk leegloopt, maar het stalken met brieven helpt echt niet.

Ik vraag me overigens af of moskeëen datzelfde recht hebben. Voor zover ik weet ken ik niemand van moslimhuize die ooit door de plaatselijke moskee is benaderd. Als dat het geval zou zijn, zou dat ongetwijfeld weer op een tirade van Blondie kunnen rekenen.

Ook de andere pesterijen zou ik graag ten einde willen zien komen. Zoals de hoogst irritante post van allerlei loterijen, met de Postcodekloterij als ergste. Pas na ettelijke keren een volgekalkte envelop met BN-ners met snorren, brillen en baarden en OPZOUTEN! heeft men deze toezending gestaakt. Ik vrees dat deze instanties ook GBA-toegang hebben.

Helaas was dit iets te optimistisch. Wederom die zooi gekregen. Ik heb dus gegrepen naar een onorthodoxe methode. De brief retour gestuurd met de melding “geadresseerde overleden”. Dit heeft tot nog toe geholpen. Maar je weet nooit met die club.

This entry was posted in Algemeen, Politiek and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

