Knallen

Ongetwijfeld heeft het vuurwerkmeldpunt vanuit mijn buurt zojuist weer wat extra meldingen gekregen. Het knalde behoorlijk. De vuurwerkverkoop is weer van start gegaan. Uiteraard zijn er grapjassen actief die popelen om de explosieven voortijdig de lucht in de blazen, al dan niet vergezeld van lichaamsdelen. Niet dat ik veel verschil merk. Sinds oktober is het geknal al bezig. Inderdaad, ook ‘s nachts. De eerste vingers zijn er ook alweer afgevlogen. Voor zover ik weet, in Rotterdam.

Het schijnt door de weersomstandigheden met de jaarwisseling extra gevaarlijk te gaan worden om vuurwerk af te steken. Zelf hoop ik op een ongelofelijke plensbui. Het zou schitterend zijn om eens een jaarwisseling te hebben zonder onnodige gehandicapten van het type “rund” van menselijke oorsprong. Het zou ook voor mijn collega’s in het ziekenhuis prettig zijn om een keer niet opgeroepen te worden voor deze vermijdbare ongelukken.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

