NRC voor deel gewijd aan stoppen met sociale media

Stoppen met Facebook schijnt moeilijk te zijn. In NRC werden verschillende stoppers geïnterviewd. Hun ex-facebookvrienden zouden ook wel willen stoppen, maar ja, al die berichten die je dan mist…
Verder een treurigstemmend interview met een moeder, die het contact met haar zoontje al whatsappend onderhoudt. Treurig dat ze deze applicatie als alternatief voor een oppas gebruikt. Opvoeding deels door een app. Hoe zielig.

In mijn studententijd heb ik heel veel opgepast. Het was een leuke bezigheid. Al en toe had ik mijn gitaar bij me, en zongen mijn oppaskindjes en ik kinderliedjes. Als een kindje niet kon slapen, werd het gerustgesteld. Mensen die tijdens de oppasbeurt aan de deur kwamen werden vriendelijk verzocht om op een ander tijdstip terug te komen. En dat zou je met een app allemaal kunnen vervangen? Kom nou.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

