Romney

Ook aan deze kant grote blijdschap dat Obama nog eens vier jaren mag. Romney zag ik niet zo zitten. Misschien ook wel vanwege zijn geloof.

Ooit heb ik op de markt twee mormonen ontmoet, die me graag iets over hun geloof wilden vertellen. Ik was in een goede bui, dus ik heb ze bij me thuis uitgenodigd. Eentje voerde het woord, terwijl de ander een plaatje van Joseph Smith toonde. Ook kreeg ik een boek van Mormon.

Er volgde een tweede keer, waarbij ik zorgde dat er aardig wat vrienden in mijn studentenkamer zaten. Er was koffie, thee en wijn. Kruidenthee overigens ook. En ik had mijn kortste rokje aangetrokken.

Het werd een heel interessante discussie over een geloof dat we absoluut niet kenden. Geen van ons is bekeerd. Alleen al het boek was genoeg. Niet om door te komen. Er was iets over een engel Moroni. Wat me door mijn hoofd bleef spoken was de vraag of daar nou het Engelse scheldwoord “moron” vandaan komt. Wie zal het zeggen?

This entry was posted in Onzin and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

