Dure chip-paal-botsing

Ik bewaar mijn portemonnee om veiligheidsredenen altijd in mijn binnenzak van mijn jas. Toevallig is dit precies op de hoogte van de chip-paal. En je kon er op wachten, eens moest dit mis gaan. Zo werd ik in het gedrang bij het uitstappen van de bus door iemand tegen de paal gedrukt. Piep!
Ja hoor, daar heb je een abonnement voor je woonplaats! Dat chipding heb ik voor reizen met de bus in andere steden.

Ik wilde mijn geld uiteraard terug hebben. De vervoersmaatschappij had vast €4 van mijn tegoed afgeschreven. Bij het loket werd me kenbaar gemaakt dat ik die niet geheel terugkreeg. €1,30 werd als “kosten” genoemd. Kosten die ik gewoon diefstal noem. Want dat is het gewoon. De mevrouw keek me heel raar aan en snapte niets van mijn opmerking. Kennelijk worden deze mensen daar op geselecteerd, op het met een stalen gezicht kunnen stelen.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

