Wintertijd met k*tweer

Ik had het niet verwacht, maar de overgang naar de wintertijd lijkt weer enige adaptatie te vragen. Het k*tweer van vanavond is daarbij ook niet echt behulpzaam. Het akkoord van VVD en PvdA ook niet echt.
Vanavond zag ik dat er een akkoord was gesloten tussen Rutte en Samsom. Echt blij kun je van zoiets niet worden. Een beetje Wilders zit er helaas nog wel in. Illegaliteit wordt strafbaar. Nu kun je je afvragen wat er daar nieuw aan is. Asielzoekers worden al zonder pardon in de cel gemieterd. Dat we van draaikont Leers verlost raken, is natuurlijk wel reden tot optimisme. Maar helaas blijft Schippers. Zou het idiote voorstel om DNA voor medisch onderzoek aan justitie ter beschikking te stellen dan toch doorgaan? Of met Opstelten dat mijn computer straffeloos gehackt kan worden? Ik zou met alle plezier ZIJN computer hacken als ik wist hoe dat moest. Ik vind het een raar idee dat iemand in mijn computer “mag” rondkijken. Wie weet komt er straks een wet die in een besturingssysteem een achterdeurtje voor justitie verplicht stelt. Dat is een prima reden om Microsoft de rug toe te keren en over te stappen op Open Source. Kan je in elk geval met wat studie zien wat er gebeurt.

Hopelijk weet de kamer het Orwell-gehalte wat te temperen. En ook de korting op de allerzwaksten, de ontwikkelingssamenwerking.
Wat zullen we gaan krijgen? Misschien wel weer op korte tijd verkiezingen? In elk geval zal de VVD dan niet meer als winnaar uit de bus gaan komen. Dat is wel zeker. Wie zal het zeggen? Afwachten maar.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

