Belastinggeldverspilling

Zoals elk jaar heb ik teveel zorgtoeslag gekregen. Dat wordt dus weer terugbetalen. Nu snap ik dat de belastingdienst dat in een brief kenbaar maakt. Wat me echter zeer verbaast is dat er meerdere brieven voor nodig zijn. Een brief dat je teveel hebt gehad. Vervolgens volgt er een brief waarin de acceptgiro zit. De vorige keer had ik ook nog een derde brief waarin stond dat ik gespreid kon betalen. Dat is nu in de tweede brief gestopt. Maar het blijft een raar fenomeen dat er twee brieven voor nodig zijn om iets kenbaar te maken dat makkelijk met één brief afgehandeld kan worden. Maar blijkbaar kijken ze niet bij de Belastingdienst op een of meer keer portokosten.

Overigens laat ik de boel verrekenen met het bedrag dat ik weer opnieuw krijg. Het is wel weer vreemd dat deze actie geen gevolg heeft voor de latere toeslag. Mijn inkomen wordt niet bijgesteld, dus volgend jaar herhaalt het circus zich weer. Raar. Dat moet makkelijker kunnen. En leuker.

This entry was posted in Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Belastinggeldverspilling

  1. Hans says:

    Waarom mail je dit niet neer UWV?

Leave a Reply

