Insektenkookboek

Deze week is het insektenkookboek in de winkel verschenen. Om de een of andere reden heb ik al jaren een bijzondere fascinatie voor het eten van insekten, hoewel het er in de praktijk nog niet van is gekomen. Ja, de roze koeken (met luizen gekleurd) heb ik natuurlijk vaker gegeten. En ja, brood eet ik ook dagelijks. Van EU-wege is er een wet die aangeeft wat het maximum is aan insektenresidu dat in het meel mag zitten. En ook de vlieg die tijdens een fietstocht in mijn mond vloog, en zo diep in mijn keel kwam dat slikken de enige optie was, ook dat was een ervaring.

Maar meelwormen, sprinkhanen en buffalowormen heb ik nog niet op. Ik zag op http://www.bugsacademy.nl de nodige plekken waar je dat kunt proberen. Tevens scheen een delicatessenzaak in mijn woonplaats de beestjes te verkopen. Een telefoontje leerde echter dat dat niet (meer) het geval was.

Ik ga dan maar eens mezelf in het diepe storten en online een aantal bestellingen plaatsen. Op de eerdergenoemde site staan ook recepten. Ben heel benieuwd of ik iemand zo gek krijg om een hapje mee te eten.

Overigens bleek de winkel toen ik er binnenliep wel degelijk nog insekten te verkopen. De persoon in kwestie die ik aan de lijn had, was hier kennelijk niet van op de hoogte. De winkel heet overigens Peek en van Beurden, en ligt aan de Nachtegaalstraat 56, 3581 AL Utrecht (tel 030 233 2155). Hij is overigens elke dag open.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

